fredag 15 januari 2010

Eget val...

Igår så vaknade Elis åter igen rätt tidigt 04.30 kanske berodde på att pappa var uppe och han inte sov i någon djupsömn...men idag så valde jag att ta upp honom 5.30 när Marcus gick upp . Elis och jag ska över till Karlstad idag och shoppa lite och nu när han åt 5.30 så kommer han äta vid 9.30 och det blir perfekt att åka över precis efter det och sedan hinner jag antagligen hem innan han är hungrig igen (självklart har jag med mig mat om han blir hungrig i karlstad.) Jag ska köpa två nya snuttar till skrutt, jag har ju varit på väg att slarva bort den ena och det kan vara bra att ha backup. Dessa ska givitvis användas så de också blir lite snuttiga annars blir det jobbigt att börja använde de sen om man tappar bort någon av de andra.

Det är skönt att man har kommit i lite rutiner, Elis sover faktiskt fortfarande rätt mycket under dagen...mellan 4-6 timmar och sedan sover han ändå hela natten, förutom just nu då :) *ler* Man har pratat med mamma om det och hon som pensionerad bvc-distriktsjuksköterska sa att det var helt normalt och då litar jag på det. Han har också vänt sig flera gånger från rygg till mage nu - han har kommit underfund med hur man gör nu , så kul att se. Det här med mat går väl sådär nu - han har en svacka nu, men då väntar vi några dagar och provar igen sen.

Det här med GI verkar funka, jag har på 4 dagar gått ner nästan 2 kg, kul att det händer något! Mer ska det bli hoppas jag :) För så jobbigt är det inte. Får inte på dessa två veckor komma upp i en träningspuls på över 120 eller vad det va, så crosstrainer hoppar jag på när dessa två veckor gått. Det blir promenader med Elis i stället.

Kommer antagligen ha smyckesvisning för x antal personer, då jag har personer som är intresserade av att komma och titta och känna lite på smyckena. Är du som läser bloggen intresserad av att komma, maila mig då på madebymli@live.se skriv i rubriken smyckesvisning så kommer jag med mera information när det är bestämt. Kommer försöka ha det i slutet av jan eller precis i början av feb. Vill ju få hem lite kul saker innan dess.

nej nu ska annat göras innan Elis vaknar igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar