fredag 26 mars 2010

Uppe med tuppen

Ja igår fick Elis mat vid kl 18 och han åt jättebra, fick även 230 ml Nan vid 21.15 men ändå ville han vakna 5.30...hmmm...det tycke inte jag var så kul - men vad gör man, vill han gå upp så är det ju bara att göra det...Imorgon när Marcus får ta Elis så lovar jag då sover han säkert mycket längre ;) Brukar vara så när det är Marcus tur...Idag är det Barnmässan i Karlstad som gäller, jag och Elis åker dit med Charlie och Elton kul kul. Ska bli spännande och se vad som erbjuds när man har ett lite större barn än ett nyfött. Fick ju massa grejor förra året när jag var gravid...

Annars blir det lungan i helgen tror jag...pyssla lite, förhoppningsvis måla färdigt Elis rum - taket i allafall..och grindarna till trappan...Han är ju stora killen nu så det behövs. Han har börjat resa sig till krypställning nu så det kanske inte dröjer alltför länge innan han kommer på hur man gör - har skaffat elkontaktskydd på IKEA oxå så inte fisen stoppar fingrarna i kontakterna...Nu händer det mycket.

Blev inga blonda slingor igår men idag tror jag att jag ska fixa det...Marcus är ju hemma...Riktigt skönt att han är ledig fredagar - men fredagen känns då som lördag fast det är det ju inte och man får en dag till som känns som helg...

Xoxo Emlisch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar