lördag 15 oktober 2011

Måste gnälla lite...

Ja det här är inte kul! Älskade Elis tycker att det är morgon redan...Klockan 4.15 vakna han, försökte få honom att somna om i vår säng, men det var han inte intresserad av...Och idag ska ju en av mina bästa vänner gifta sig! Kul att få vara trött hela dagen/kvällen, nej det är j*vligt söppigt!!! En ond cirkel har vi kommit in i...

Trött på det nu, ofta vaknar Elis runt 6.00 och sen sover han inte på dagis och däckar sen helt utmattad på kvällen vid 18.30-18.45...va f*n....innan sov han ju från typ 20.00-8.00, tycker det är träligt!!! Och då när han inte sovit middag ja då är han supertrött och gnällig hela eftermiddagen. Han är trots allt bara 2 år så han behöver ju sova middag...igår sov han ju middag och var en superglad kille hela eftermiddagen, somna runt 20.15 och sen vakna 4.15...Någon som haft samma problem? Vad gjorde ni?

Skönt att få gnälla lite, missförstå mig inte, jag älskar mina barn över allt annat. Men Elis mår ju inte bra över den sömncykeln han har nu....att vara så trött på eftermiddagen och bara vilja gå och lägga sig, häromdagen såg han helt svimfärdig ut för att han var så trött och då var klockan bara 17.30....Stackars lilleman <3

Tror inte jag kommer att ha tid att ta igen den förlorade sömnen idag heller, så mycket att stå i under dagen, innan det är bröllop i eftermiddag....Men men det blir väl bra det med...

1 kommentar:

  1. Vet att det är otroligt påfrestande när det blir så här med sömnen. Lukas har börjat vakna han med. Antingen mitt i natten eller tidigt. Jag kämpar för att han ska somna om. Ibland går det ibland inte. Tror att det är en fas, typ utvecklingsperiod för alla mina barn har gjort på samma sätt. Men varför sover han inte middag på förskolan? Somnar han inte?

    Hoppas det blir bättre och ha så kul på bröllopet nu!

    SvaraRadera